Posiłki jako benefit na każdy czas - Szymon Oszczudłowski z AR Packaging Poznań S.A. opowiada o tym, dlaczego w czasie epidemii koronawirusa postawili na posiłki dla pracowników
Zespół SmartLunch

Posiłki jako benefit na każdy czas - Szymon Oszczudłowski z AR Packaging Poznań S.A. opowiada o tym, dlaczego w czasie epidemii koronawirusa postawili na posiłki dla pracowników

W 2018 roku firma AR Packaging Poznań S.A. zdecydowała się wdrożyć SmartLunch dla 600 pracowników w swojej fabryce opakowań w Poznaniu.

W 2018 roku firma AR Packaging Poznań S.A. zdecydowała się wdrożyć SmartLunch dla 600 pracowników w swojej fabryce opakowań w Poznaniu. Sytuacja na rynku pracy spowodowała, że zarząd firmy postanowił zaproponować coś więcej niż standardowe benefity dla pracowników i wyróżnić się wśród innych pracodawców. Po dwóch latach współpracy rozmawiamy z Panem Szymonem Oszczudłowskim, który odpowiadał za wdrożenie SmartLunch czy zdecydowałby się to zrobić po raz kolejny. Pytamy też jak epidemia koronawirusa wpłynęła na decyzje dotyczące dalszego korzystania ze SmartLunch.

Magdalena Klimek, SmartLunch: Zacznę od pytania, które otwiera każdą historię współpracy. Dlaczego zdecydowali się Państwo na SmartLunch? 

Szymon Oszczudłowski, Board Assistant, AR Packaging Poznań S.A.: W przyziemiu naszej firmy AR Packaging od dawna mieliśmy przygotowane zaplecze kuchenne, brakowało nam jedynie operatora, który zająłby się przygotowaniem posiłków. Rozważaliśmy kilka rozwiązań i ostatecznie zdecydowaliśmy, że Państwa rozwiązanie jest najlepsze. 

Brali Państwo pod uwagę inne rozwiązania? 

Oczywiście, że tak. Jednak nikt nie zaproponował nam rozwiązania w postaci systemu do zamawiania posiłków. Cenię to, że SmartLunch jest bardzo prosty. Korzystanie z kiosku elektronicznego, w którym po przyłożeniu karty dosłownie w sekundę można zamówić obiad jest bardzo wygodne dla pracowników produkcyjnych. Do tego aplikacja w telefonie, strona internetowa. Elastyczność Waszego rozwiązania zadecydowała o naszym wyborze. 

No dobrze - technologia towarzysząca rozwiązaniu to jedno, natomiast ciekawi mnie dlaczego wśród innych benefitów dla pracowników wybór padł akurat na posiłki?

Decydując się na wprowadzenie posiłków dla pracowników zwróciliśmy uwagę przede wszystkim na sytuację na rynku pracy. W okolicach Poznania są duże trudności ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza wysoko wykwalifikowanych. Nasz Zarząd zdecydował, że musimy zaproponować pracownikom coś więcej. Zdecydowaliśmy nie tylko o wprowadzeniu posiłków, ale postanowiliśmy jeszcze bardziej docenić pracowników przyznając dofinansowanie dziennie w kwocie 6 zł. Po wielu degustacjach przygotowanych przez inne firmy cateringowe wybraliśmy SmartLunch. 

Były jakieś obawy związane z wdrożeniem naszego rozwiązania i tego jak przyjmą je pracownicy? 

Były obawy związane na przykład z tym, że będą ginąć posiłki, ale do tej pory nie zdarzyła nam się taka sytuacja. Oczywiście, pojawiały się jakieś techniczne problemy - źle wpisane adresy mailowe przez pracowników, błędnie wprowadzone numery kart. To naturalna kolej rzeczy, że przy skali 600 pracowników w firmie nietrudno o takie pomyłki. Jednak sam proces czy model obsługi dla pracowników został wdrożony “automatycznie”. 

Odpowiadał Pan za wdrożenie SmartLunch do firmy AR Packaging Poznań S.A. Jak Pan ocenia korzyści płynące z korzystania z tego rozwiązania z perspektywy opiekuna projektu? 

Zajmowanie się projektem nie zajmuje mi dużo czasu, nie muszę też tego robić codziennie, ponieważ w tym momencie wprowadzam nowych pracowników do bazy oraz zamawiam posiłki dla gości. Muszę przyznać, że zamawiamy dużą  ilość posiłków dla gości, który odwiedzają naszą fabrykę. 

Współpracują Państwo z nami już od ponad 2 lat. W międzyczasie znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości, spowodowanej epidemią koronawirusa, która wiele zmienia w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Czy rozważali Państwo zaprzestanie dostaw posiłków w tym czasie? 

Nie, cały czas kontynuowaliśmy dostawy od SmartLunch, ponieważ uznaliśmy, że każdy musi jeść. Wdrożyliśmy jednak obostrzenia dotyczące dystansu społecznego na stołówce, rozstawiliśmy stoły i wprowadziliśmy rotację pracowników korzystających ze stołówki w czasie przerwy. Poza tym dostawcy posiłków zostawiają je przy wejściu do firmy, aby nie mieć żadnego kontaktu z pracownikami. Stwierdziliśmy, że zostaniemy przy SmartLunch, ponieważ pracownicy bardzo cenią sobie możliwość korzystania z takiego benefitu w czasie pandemii. 

Czyli rozumiem, że planują Państwo, pomimo obecnej sytuacji, dalej korzystać ze SmartLuncha? 

Tak, zarówno biorąc pod uwagę sytuację spowodowaną epidemią koronawirusa jak i dwa lata naszej współpracy, na pewno ponownie podjąłbym decyzję o wdrożeniu SmartLunch. Dla nas, jako firmy, to bardzo wygodne rozwiązanie. A jeśli coś dobrze działa i odciąża nas w codziennej pracy, to nie widzę powodu by cokolwiek zmieniać.

[poptin-form 414c5cafe238f]

Dziękujemy za rozmowę.

To może Cię zainteresować